אסי פיסו

קנאביס לבריאות- שימוש חוקי בקנאביס רפואי

החוק אשר אוסר ומסדיר את סוגיית עבירות הסמים בישראל הינה פקודה מנדטורית נחקקה בזמן השלטון הבריטי לפני קום המדינה ועונדה תקפה עד לעת עתה ועונה לשם “פקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש] התשל”ג-1973.

אכן חוק זה אוסר, בין היתר, כל שימוש ו/או החזקה ו/או גידול ו/או סחר והספקת סמים מסוכנים, מנגד סעיף 5 לפקודת הסמים המסוכנים מסמיך את המנהל הכללי של משרד הבריאות להתיר ייבוא, ייצוא של סמים מסוכנים. סוגיה זו צברה תאוצה בשנים האחרונות, ואכן חולים רבים במדינת ישראל, בין היתר, חולי סרטן, מקבלים אישורים לשימוש בקנאביס רפואי אשר מסייע בידם להפיג מכאובים קשים ולהקל משמעותית בסבלם, וזאת בין בצורת עישון ובין בצורה של מאכלי עוגיות קנאביס.

קנאביס רפואי

נושא הקנאביס הרפואי אף התפתח בשנה האחרונה, באופן שחברות שהוקמו ועמדו בקריטריונים של משרד הבריאות, קיבלו היתר לגדל קנאביס לצורכי מסחר וזאת כאמור בפיקוח גורמי האכיפה, בין היתר משטרת ישראל. יצוין כי חולים רבים אשר סובלים מכאבים קשים כגון כאבים עזים בגפיים זקוקים לשימוש בקנאביס על מנת להפיג במידת מה את כאבם. לכן ניתן לבצע פניה למשרד הבריאות בצירוף מסמכים וחוות דעת רפואיות לשם קבלת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי. יצוין כי המשרד מבצע פניות למשרד הבריאות על מנת לקבל אישור רפואי על-פי דין.


* תוכן המאמרים הינו לשם עיון ואינו מהווה תחליף לחוות דעת מקצועית.

אסי פיסו

משרד עו"ד אסי פיסו הינו משרד בוטיק העוסק בתחום הפלילי והפלילי הצבאי. המשרד מתאפיין ביחס האנוש, האישי, השרות המקצועי והיסודיות, שאותו הוא מעניק ללקוחות משרדו.

יכולים לעניין אותך